TeRbArU.....:)

Thursday, November 13, 2014

Persempadanan

It's have been quite a long time since my last post..Since this is my diary, I'm insist to jot down something for my future reference..Insyaallah..Menulis ini bukan untuk membuka aib mahupun menilai tetapi sebagai renungan dan peringatan untuk masa depan..Semakin lanjut usia membuatkan diri ini semakin banyak berfikir barangkali telah menyebabkan aku berfikir kepentingan persempadanan dalam pelbagai perkara..Contohnya persempadanan antara perkara yang boleh dibawa berbincang dengan terbuka tanpa mengambil peduli siapa teman perbincangan tersebut serta persempadanan dalam tugasan yang dilakukan kita seharian.. Ku akui sebagai seorang yang hidupnya makan gaji kita harus akur dengan pelbagai arahan dari persekitaran kita samada ur immediate bos, mahupun bos department lain. Tetapi pada pandangan aku apabila memberi arahan itu, kajilah terlebih dulu siapa pihak bertanggungjawab untuk urusan tersebut kerana untuk menjadi seorang pemimpin keadilan akan sentiasa dipersoalkan oleh anak buah. Tidak dinafikan sebagai manusia biasa perkara ini adakalanya bagi kita adalah simple things tapi ketahui kadang kala tindakan seorang pemimpin yang menyebabkan anak buahnya rasa tidak adil akan menimbulkan ketidakharmonian dan keseronokan bekerja selain juga turut mematikan motivasi pekerja tersebut. Emmmm....luahan hati, luahan rasa bukan renungan..

1 comment:

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)